تولیدات، صادرات و واردات

لزوم توجه به بازار نوظهور آفریقا

 او  گفت: رقبا از ظرفیت‌های بی‌نظیر آفریقا برای تامین مواد اولیه خود استفاده کرده‌اند ولی ما با شدت و ضعف در ادواری خاص به قاره آفریقا توجه کردیم، ولی نه به‌گونه‌ای که قاره آفریقا را به‌صورت راهبردی و به‌عنوان بازاری جدی بنگریم.  قنادزاده سیاست حال‌حاضر را توجه به بازارهای نوظهور و کمتر شناخته‌شده نظیر آفریقا و آمریکای‌جنوبی عنوان کرد و گفت: ستاد آفریقا در سازمان توسعه‌تجارت به‌سرعت فعال و رفت و آمد هیات‌‌‌‌‌‌‌‌های تجاری و نیز حضور ایران در نمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های آفریقایی تسهیل شد، به‌گونه‌ای‌که در بدو کار دولت سیزدهم هیچ رایزن بازرگانی در آفریقا نداشتیم و امروز سه رایزن ایرانی مجوز خود را برای حضور در کشورهای آفریقایی دریافت کرده‌اند که یکی مستقر است و دو نفر دیگر به‌زودی استقرار می‌یابند.  مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه‌تجارت ایران با بیان اینکه هیچ مرکز تجاری فعالی در ابتدای دولت سیزدهم در قاره آفریقا نداشتیم، از فعال‌شدن ۱۰مرکز تجاری تا پایان سال‌خبر داد.

نوشته های مشابه



نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا