نقش اتاق بازرگانی در تسهیل مناسبات تجاری بنگاه ها / در دوره جدید با اصلاح برخی رویه ها، مکانیسم مناسبی برای توسعه روندهای تجاری شرکت ها و فعالان اقتصادی فراهم شود

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهدی بستانچی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: یکی از ویژگیهای اتاقهای بازرگانی در جهان، تسهیلگری مناسبات تجاری و اقتصادی بنگاهها است و این رویکرد هنوز در ایران و از سوی اتاقهای بازرگانی به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با اشاره به دوره چهار ساله جدید هیات نمایندگان اتاقهای بازرگانی که از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و انتخابات این دوره نیز طی بیستم اسفندماه در سراسر کشور برگزار میشود، اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید این نهاد بخشخصوصی، با اصلاح برخی رویهها در این نهاد، مکانیسم مناسبی برای توسعه روندهای تجاری شرکتها و فعالان اقتصادی فراهم شود.
این صنعتگر و فعال اقتصادی همچنین یکی دیگر از کارکردهای اتاق بازرگانی را تلاش برای رفع موانع کسبوکار بنگاههای عضو این نهاد خصوصی عنوان کرد و افزود: اتاق بازرگانی محل اجماع اندیشهها با هدف دستیابی به راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات پیشروی بنگاهها است و در این راستا، با برقراری تعامل سازنده میان اتاق و دولت، میتوان ایدهها و راهحلها را روی میز دولتمردان قرار داد و در جهت تسهیل مسیر کسبوکار صنایع و واحدهای تولیدی و اقتصادی، گام برداشت.